Koen Snoek gitaarles review

Koen Snoek is de trotse eigenaar van ‘Gitaarlesvankoen.nl’ waarop hij online gitaarlessen aanbiedt. Als je meer wilt weten over Koen, dan mag je hem gerust vertrouwelijk en eerlijk noemen. Zo richt Koen zich met name op de beginnende gitaristen, maar ook op de gevorderden die graag nog beter willen gitaar spelen. Sfeer mag bij Koen niet ontbreken, want daar draait gitaar spelen toch juist om?

Als echte Volendammer is deze uitspraak dan ook wel gepast. Zo is hij opgeleid door de gitaristen van de 3JS en speelt hij veel live. Als het gaat om ervaring dan ontbreekt dat bij Koen zeker niet. Hij heeft al zeker 25 jaar ervaring met gitaar spelen. De reden dat Koen is gestart met online gitaarlessen komt met name door zijn opgedane ervaring. Dankzij zijn online aanbod kan iedereen voor een klein bedrag leren gitaar spelen. Meer weten over Koen en zijn gitaarlessen? Lees dan snel verder.

Online gitaarles Koen Snoek volgen?

Cursus gitaar spelen van Koen Snoek
Gitaarles van Koen cursus pakket: “Gitarist worden in 22 lessen?”

Lijkt het je interessant om de gitaarlessen van Koen te volgen, maar ben je nog een beetje sceptisch over de mogelijkheden? Begin dan eens met de online proefles die Koen aanbiedt. In deze 7 daagse gratis cursus leer je kennis maken met hetgeen wat Koen je wil aanbieden in zijn volledige gitaarcursus. Deze volledige gitaarcursus heet ‘leer gitaar spelen in 22 lessen’. Het mooie hieraan is dat Koen garandeert dat je na 22 lessen al gitaar kunt spelen.

Voor de gitaarcursus, bestaande uit 22 lessen, vraagt hij een bedrag van 77 euro. Misschien denk je nu: “ja maar dat is duur, andere online gitaarlessen zijn veel goedkoper!”. Dat klopt! Koen is niet de goedkoopste, maar ten opzichte van privé gitaarleraren en muziekscholen is hij super voordelig. Ook geeft Koen leuke extra’s die bij andere online gitaarcursussen ontbreken. Benieuwd naar deze extra’s? Hieronder meer informatie:

Extra’s

Misschien kun je al gitaar spelen, maar wil je graag je kennis wat uitbreiden. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het spelen van kerst- en sinterklaasliedjes. Ook dan kun je bij Koen Snoek terecht, want hij beschikt over twee kleine en specifieke cursussen. Speciaal gericht op sinterklaas- en kerstliedjes. Voor 27 euro kun je al één van deze cursussen aanschaffen. Mocht je ze beide willen dan kun je ze als combipakket bestellen voor 37 euro. Daarnaast houdt Koen ook eens in de zoveel jaar een gitaar kampvuursessie.

Cursus indeling

[tx_row]
[tx_column size=”1/2″]Je begrijpt vast wel dat de gitaarlessen die Koen aanbiedt online zijn. Deze manier van lesgeven heeft een aantal interessante voordelen. Namelijk geen vaste lestijden, maar gitaar leren spelen op tijden die jezelf kunt bepalen. Verder zal Koen je echt van begin tot eind helpen. Van een gitaar kiezen tot het volledig meespelen van gitaar liedjes. Ook valt het op dat Koen de voorkeur heeft voor kwaliteit in plaats van voor kwantiteit. Hij leert je daarom alleen methodes aan die jou op een juiste manier leren gitaar spelen.[/tx_column]
[tx_column size=”1/2″]
De volgende stappen worden doorlopen tijdens de cursus:

1. Gitaar leren kennen
  2. Gitaarakkoorden overpakken
  3. Techniek & theorie

In het gedeelte ‘gitaar leren kennen’ leer je eigenlijk alles wat je moet weten om een goede start te maken. Denk aan het stemmen, snaren vervangen en de houding tijdens het gitaar spelen. Bij stap twee leer je met gitaarakkoorden snel resultaat behalen bij bekende liedjes. Om je ook langdurig te ondersteunen is het belangrijk om de theorie en de technieken goed te beheersen. Het lezen van tablatuur, belangrijke toonladders, barré akkoorden spelen en waar de fretten op de hals zitten. Nog niet overtuigd? Lees dan eens de beoordelingen / recensies van andere cursisten.

Wat zeggen anderen?

Hieronder wordt een korte opsomming gegeven met de recensies van andere cursisten. Deze recensies zijn afkomstig van de gitaarles van Koen website.

• Jasper: helder lesmateriaal, waarbij alles in duidelijke stappen wordt uitgelegd. Voor een beginnende gitarist is dit ideaal. Daarnaast is het mogelijk om via Skype contact met Koen op te nemen. Hierbij maakte hij mij steeds weer duidelijk, dat veel oefenen en geduld ontzettend belangrijk is. Koen Snoek heeft mij het gitaar spelen met liefde bijgebracht.
  • Jan: ik was eerst tegen het online leren gitaar spelen, maar de gitaarlessen van Koen hebben daar verandering in gebracht. Momenteel speel ik elke dag diverse liedjes. De speelse oefeningen uit de cursus hebben dit mij onder meer geleerd.
  • Petra: complete cursus met duidelijke video’s en bijlagen, welke je kunt uitprinten. Koen is ontzettend enthousiast, waardoor je tijdens de lessen gemotiveerd blijft om te spelen. Het contact ging over het algemeen per mail en Facebook, waarbij ik snel antwoord kreeg op mijn vragen. De basis van het gitaarspel leer je op een duidelijke en goed overdachte manier. Tevens is de begeleiding persoonlijker dan dat ik in eerste instantie had gedacht.
  • Rianne: fijne cursus om de basis van het gitaar spelen te leren. Alles is online toegankelijk, waardoor je overal de lessen kunt volgen. Daarnaast kun je contact opnemen met medecursisten (community) en met elkaar ervaringen delen.

Beoordeling gitaarles van Koen

Een online gitaarcursus komt over als een afstandelijke manier om gitaar te leren spelen. Dat is over het algemeen vaak wel het geval, omdat de gitaarleraar natuurlijk niet iedereen persoonlijk kan benaderen. Koen daarentegen doet er echt alles aan om een persoonlijk tintje te geven aan zijn online gitaarcursussen. Dit is niet altijd even makkelijk, omdat bij het toenemen van het aantal cursisten de persoonlijke aandacht minder zal worden. Zo heeft hij bijvoorbeeld soms via Skype cursisten geholpen.

Andere manieren om met Koen in contact te komen tijdens de cursus zijn via de mail of de besloten Facebook pagina. Kortom als het om persoonlijke begeleiding gaat dan staat Koen toch wel bovenaan. Ben je op zoek naar een online gitaardocent die niet verlegen is om antwoord te geven op je vraag? Dan raadt Uwgitaarlesonline.nl de gitaarcursus van Koen aan en laat je verassen door het enthousiasme van deze gitaarleraar.

Heb je nog vragen of wil je ervaringen delen over deze cursus? Laat dan gerust hieronder een reactie achter. Zo krijgen ook andere gitaristen een beter beeld van de gitaarlessen van Koen.

5 (100%) 1 vote